Pels volts de l’Alameda o un passeig sevillà

En poc més de tres hores m’ha sortit un passeig sevillà la mar de simpàtic i descobridor de racons que crec que val la pena anotar i seguir. La delimitació és clara: des de l’eix de l’Alameda de Hércules, cap una banda fins el carrer Feria i el seu mercat, per l’altra cap a Jesús del Gran Poder i fins la plaça de San Lorenzo. S’hi arriba fàcil: partint (i fugint) de les massificades i turístiques Sierpes, Velázquez i la Plaza Nueva, es creua el carrer de la Campana per, travessant la plaça del Duque de la Victoria i el seu hermètic Corte Inglés, embocar la llarga Jesús del Gran Poder.

AlamedaVa ser Juan Manuel Hidalgo qui em va posar en la pista del Bar Eslava, en una cantonada de la Plaça San Lorenzo. Diuen que ‘de lo mejorcito’ de la capital. Bona sel.lecció de vins, d’entrada tenen els habituals de la zona en fred, però jo vull alguna cosa més i demano una Panesa que prenc assegut fora, tranquil.lament i tafanejant el personal que passa. Del tot local. Quan estic pagant, pregunto on puc trobar una vinoteca (dir ‘bodega’ pot ser confús) per portar alguna ampolla simpàtica als meus amfitrions d’Utrera. Em diuen que vagi a l’Alameda i pregunti. I quina bona decisió! Travessant unes vetustes galeries que comuniquen Jesús del Gran Poder amb l’Alameda (i que allotjen els Multicines Alameda – em recorden unes de les galeries per les quals va transitar part de la meva infantesa, les Jaime I de Barcelona-) emboco la oxigenada Alameda, plena de vida, activa i respirable alhora. Pregunto dos o tres de cops i finalment m’indiquen un parell d’adreces on comprar vi, en direccions oposades. Som-hi doncs.

MacarenaLa primera d’elles m’obliga a pujar una mica més amunt, al carrer Feria, on arribo a la petita Bodega Macarena, oberta fa poc d’un mes i plena de bótes de vi a granel, però encara amb molt poquetes ampolles. Aviat en tindran més. Simpàtic racó per anar seguint. Desfaig les meves passes i segueixo pel carrer Feria, on aviat em topo amb el mercat. Gairebé tancat del tot i bastant petit, però les olors de fruita i peix i sang i sal i greix i cafè i brutíca i vísceres i humanitat m’arriben al carrer i penso que cal tornar en un altre moment per respirar-ho en calma. Olors de mercat.

FeriaTorno a l’Alameda i vorejant-la per l’altra banda topo amb una bonica entrada a una casa, cuidada i verda, amb el cartell ‘Estraperlo’, productes ecològics. Som-hi. Doncs en surto amb un Petit Ocnos de Colonias de Galeón. Una bona sorpresa que no esperava. Una altra adreça per anotar. Seguint per l’Alameda i tornant de nou per les galeries (com m’agraden…) em topo amb una altra tenda de fruites i verdures ecològiques. ‘Via verde’, si no recordo malament, i amb un bon subtítol: ‘Expertas en verduras’. Molta bici aparcada. Espai petit i cua de gent. Seguint per Jesús del Gran Poder entro a ‘La casa de los quesos’, on Pablo gestiona una bona i àmplia oferta de formatges nacionals i internacionals que em fa la boca aigua. Però no és moment de formatge, haig de seguir avançant. Una mica més enllà, al número 32 del mateix carrer, em topo amb la botiga d’Alessandro, ‘XXXII, the great power of beer&wine’. Reconec que nom i estètica poden tirar una mica enrera, però només entrar-hi canvies d’opinió.

EstraperloHi ha una sensació que es produeix quan entres en una botiga i reconèixes algun producte de qualitat, del que et pots fiar cegament, i de seguida saps que aquells que no conèixes també valdran la pena, ja que al darrera hi ha una persona que té criteri i sel.lecciona. Doncs això fa Alessandro. Quan entres i trobes Cos, Occhipinti, Schatz, Luis Pérez o Formigo (són els que ara em venen al cap) saps que et pots fiar de qui gestiona tot allò. De cerveses hi entenc molt menys que de vi, però les dues artesanals, de la casa, que Alessandro em fa tastar, em deixen la boca amable i preparada per seguir caminant. Una altra adreça que val la pena a la Sevilla menys massificada i més amable. El temps ja no donava per a més. Un bon passeig!

XXXII

Esta entrada fue publicada en La via líquida. Guarda el enlace permanente.

Responder

