La trampa

La trampa by Marc Lecha
La trampa, a photo by Marc Lecha on Flickr.

Entrar i sortir de Càdis és una trampa per a ciclistes. Només hi ha dues víes d’accés rodades: l’autovía de San Fernando, que rodeja la badia, i la N-443 que la travessa. Hi ha un tercer pont en construcció ad aeternum, ara paralitzat per la crisi. Ahir vaig entrar per la Nacional, creuant pel perillós Pont de Carranza. Perillós i prohibit, vaig veure ja quan hi era ficat. Desconeixement total. Sentint la pressió dels cotxes passant a dos pams. Automobilistes, siguem tots conscients de la fragilitat d’un ciclista. 1,5metres! Després de 95km a les cames, un cop creuat el pont, em va venir un esgotament etern, fruit de l’estrés. Entro a Càdis lentíssim, buit. M’assebento que els ciclistes de Càdis estan en rebeldia pel tema. No m’estranya. Si la policia t’enxampa creuant el pont et cau un paquet dels bons. Com si algú ho volgués fer per gust! Bé, un cop a l’hostal pregunto com puc sortir tranquil de la ciutat. Em diuen que carregui la bici al tren fins San Fernando o Puerto Real. Ni parlar-ne. No he arribat fins aquí per cedir tan ràpid. Què faig?

Esta entrada fue publicada en La via líquida. Guarda el enlace permanente.

Responder

